کد مطلب:277250 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:124

ضرورت تشکیل حکومت جهانی
با توجّه به اوضاع و احوال كنونی جهان، جای شك نیست كه دنیا به سوی سقوط، و بشر به سوی زوال و نابودی پیش می رود. با ادامه این وضع، هر لحظه بیم آن می رود كه آتش افروزان و جنگ طلبان حرفه ای آتش جنگ جهانی سوّم را روشن نموده، و جهان و بشر را به تلّی از خاك و خاكستر تبدیل نمایند.

از سوی دیگر، درهای امید برای نجات از وضع كنونی بسته شده است و سازمان هایی كه بدین منظور، تأسیس شده اند، كارآیی لازم را ندارند وآلت دست دولت های بزرگ شده اند. پس چه باید كرد؟ با بازیهای خطرناك سیاسی ابر قدرتها در جهان كنونی، سرانجام جامعه بشری چه خواهد شد؟ آیا وضع به همین منوال پیش خواهد رفت و به نابودی بشر خواهد انجامید؟ اگر جنگ جهانی سوم پدید آید چه بلایی بر سر مردم جهان خواهد آمد؟

اینجاست كه هر فرد عاقلی كه نگران سرنوشت بشر است می گوید: برای رفع نابسامانیها و جلوگیری از جنگهای خانمانسوز و رهایی یافتن از كشمكشهای موجود جهان، لازم است یك حكومت واحد جهانی بر اساس عدالت و آزادی، تشكیل شود.

اینجاست كه روان كاوان و روانشناسان، تنها راه درمان این دردها را در بازگشت به معنویت جستجو می كنند تا با كمك ادیان و مذاهب، كابوس وحشتناك یأس و ناامیدی را از اُفق زندگی انسانها به دور انداخته، و فروغ امید و آرزو را به دیدگان نگران مردم جهان بازگردانند. [1] .

آری! مردمان طبق فطرت ذاتی خود، در همه جا و همه وقت، در اثر فشارهایی كه ستمگران در حق آنها روا می دارند، از خواب گران بیدار می شوند و تشنه عدالت و



[ صفحه 412]



آزادی می گردند و دربه در، به دنبال نجات دهنده ای كه آنها را از وضع موجود نجات دهد و آزادی را برایشان به ارمغان بیاورد، می گردند.

این همان چیزی است كه پیامبران، صلح جویان، آزاد اندیشان و خیر خواهان جهان در طول تاریخ بشر پیوسته به دنبال آن بوده اند، و با كمال تأسّف تاكنون این اُمید و آرزو آن گونه كه خواست آنان بوده برآورده نشده و محقّق نگشته است، و اُمید است در آینده نه چندان دور، توسّط یگانه منجی عالم، وجود مقدّس مهدی موعود (علیه السلام) تحقّق یابد. ان شاء اللّه.


[1] آيين زندگي، فصل پنجم، ص 50، ديل كارنگي، چگونه تشويش و نگراني را از خود دور كنيم؟.